Regulamin

1. Definicje
Kupujący – każdy podmiot składający Zamówienie w Sklepie Bazgram Sobie
Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą Yeti Ceramika by Monika Smetaniuk, NIP 6482815352
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedającego pod adresem bazgramsobie.pl
Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży
Towar – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, za pośrednictwem Sklepu.

 

2. Wymogi techniczne
Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest urządzenie z dostępem do Internetu przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.

3. Zakupy w Sklepie
Cena towaru widoczna na stronie Sklepu podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie towaru wraz z podatkami, a także o kosztach dostawy Kupujący jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia.
Do ceny zamówienia, jeżeli ma to zastosowanie należy doliczyć koszt wybranej dostawy towaru do Kupującego.
Zasady składania zamówienia:
1. Wybrany do zakupienia produkt należy dodać do koszyka w Sklepie.
2. By dokonać zakupu Kupujący wybiera sposób dostawy towaru, metodę płatności za zamówienie, oraz musi podać prawidłowe dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
3. Zamówienie jest złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
4. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem Umowy Sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
Możliwościi koszty wysyłki:
– Paczkomat InPost 16,50pln
– Kurier InPost 17,50pln

4. Płatności
Za złożone zamówienie Kupujący możne zapłacić w jeden z następujących oferowanych sposobów:
– przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.
– przelewem tradycyjnym na numer konta bankowego: 88 1050 1214 1000 0090 8219 2817, Yeti ceramika by Monika Smetaniuk
Sprzedawca informuje, że w przypadku platform płatniczych, opłacenie zamówienia jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
 
5. Realizacja Zamówienia
1. Po dokonaniu zamówienia Kupujący otrzyma potwierdzenie i przyjęcie do realizacji zamówienia na wskazany przez siebie adres email. Z chwilą otrzymania tej wiadomości zostaje zawarta Umowa Sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
2. Termin realizacji zamówienia może wynosić od 2-5 dni roboczych.
3. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
4. Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od metody dostawy którą wybiera Kupujący:
– Za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost
– Do paczkomatów InPost

6. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
– w którym Kupujący wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w posiadanie tego towaru
– w którym Kupujący wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy, lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku wielu produktów, które dostarczane są osobno.
– Aby Kupujący mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze oświadczenia wysłanego na email sklep@bazgramsobie.pl przed upływem wskazanego terminu. Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego.
– Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie, na przykład w formie karty podarunkowej.
– Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania.
– Kupujący jest zobowiązany do odpowiedniego przygotowania przesyłki zwrotnej, tak by w trakcie transportu nie uległa ona uszkodzeniu. Towar należy odesłać na adres: ul. Wandy 1a 41-800 Zabrze nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
– Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, oraz jeżeli nie ubezpieczył przesyłki u przewoźnika odpowiedzialność za jej bezpieczne dostarczenie do Sprzedającego.
– Kupujący odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

Wyjątki do prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w pkt 7 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
– w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
– w której przedmiotem świadczenia jest towar z kategorii wyprzedaż, czyli posiadające wady produkcyjne opisane w opisie towaru,
– w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
– w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, który po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
– w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami,
– w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
– o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
– w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

7. Reklamacje
W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym 2 letniej rękojmi.
Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
2. przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
3. żądać wymiany towaru na wolny od wad,
4. żądać usunięcia wady.
Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres mailowy sklep@bazgramsobie.pl, z tytułem reklamacja. Sprzedawca zaleca zawarcie krótkiej informacji dotyczącej wady, jej daty powstania, okoliczności jej wystąpienia oraz danych Kupującego i zamówienia.
Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres: ul. Wandy 1a, 41-800 Zabrze.
– Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
– Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.

8. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:

1. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
2. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
3. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
4. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.

9. Dane osobowe
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie w zakładce Polityka prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest: umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
– przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
– na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
– ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
– zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
Kupującemu przysługuje prawo żądania:
1. dostępu do swoich danych osobowych,
2. ich sprostowania,
3. usunięcia,
4. ograniczenia przetwarzania,
5. przeniesienia danych do innego administratora a także prawo:
6. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z pkt. 2 Regulaminu.
W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia. Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

10. Wzór formularza odstąpienia od Umowy Sprzedaży.

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Ja    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
niniejszym informuję o odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Data zawarcia umowy, numer zamówienia
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Imię i nazwisko Konsumenta
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………….
Adres Konsumenta ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Podpis Konsumenta i data: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………